W 1906 roku wprowadzono ogólnoniemiecki, ujednolicony system tablic rejestracyjnych. System składał się z liczby rzymskiej przydzielany krajom związkowym oraz litery przypisywane prowincjom. W przypadku Szczecinka obowiązywał zapis I (jedynka rzymska) dla Preußen oraz litera H jako oznaczenie dla prowincji Pommern. Konkretnym powiatom były przypisywane bloki numerowe, w przypadku Neustettin były to:
czarne napisy IH 16201-17000, 38501-39000, 68201-70200, 86301-87800 oraz tablice z czerwonym napisem IH 0421-0440.
Co ciekawe podczas poszukiwania nowych numerów rejestracyjnych dla Niemiec zachodnich w roku 1949, nasuwało się pytanie co do terenów wschodnich. Wówczas panowało przekonanie, ze Niemcy w granicach z 1937 wcześniej czy później się odrodzą, logicznym było zatem zarezerwowanie numerów rejestracyjnych dla powiatów wschodnich, w wyniku czego dla powiatu Neustettin zostało przypisane oznaczenie NST.
Opisane na podstawie książki "Die Geschichte Der Deutschen KFZ-Kennzeichen" autor Andreas Herzfeld, tłumaczone przez zioma.
szerzej można poczytać o tym temacie:
http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_ ... torisch%29Niestety nie znalazłem zdjęcia samochodu z dostatecznie czytelnymi tablicami, ale za to są dwa motory.
Jedno zdjęcie z Ratzebuhr (Okonek) IH - 16892 czyli wczesna tablica z zakresu 16201-17000
Załącznik:
motor_ratzebuhr.jpg [ 182.43 KiB | Obejrzany 5954 razy ]
Oraz druga, która była przyczynkiem do tego tematu oraz do identyfikacji w jakim miejscu zrobiona. Czy to Neustettin czy może gdzieś w powiecie?
rejestracja IH - 68250 na motorze BMW R4, tablica z zakresu dla powiatu Neustettin 68201-70200.
Załącznik:
bmwR4_IH-68250_Baydeww2.jpg [ 81.95 KiB | Obejrzany 5957 razy ]