ZSZ PKP - budynek , nauczyciele ,historia
ZSZ PKP - budynek , nauczyciele ,historia
Nie wiele jest zdjęć szkoły bo już kiedyś szukałem . Może ktoś coś wie na temat samego budynku a zwłaszcza o przedwojennej jego funkcji ?
Przed 1945 rokiem znajdowała się tam Germania Boothaus, czyli przystń żeglarska, a na pietrze znajdowała się gospoda Genz Am See.
Kilka fotek budynku i wnętrze gospody:
http://www.szczecinek.org/galeria/thumb ... ?album=133
Kilka fotek budynku i wnętrze gospody:
http://www.szczecinek.org/galeria/thumb ... ?album=133
Moj wujek byl bramkarzem w druzynie Darzboru i przed meczami nocowali w tym budynku. Opowiadal mi kiedys ile schabowych mogl tam jesc . Sypiali tam, a na mecze dojezdzali specjalna salonka. Pisze tu o latach 50 i 60.bronx wrote:Szkoła powstała w 73 roku i teraz pytanie, co było w tym budynku pomiędzy 45 a 73 rokiem?
Coś mi się majaczy że była tam sekcja kajakarska Darzboru, ale tego zupełnie nie jestem pewien.
Popytam jak bede w Szczecinku, ale nie zdziwil bym sie gdyby byl tam hotel dla maszynistow i obslugi pociagow w delegacji.
Była sekcja kajakarska,podnoszenia ciężarów i oczywiście judo.Zależy jaka ? historia górki jeśli chodzi o szkolną to rozmowy na temat życia z pierwszoklasistami.Uczęszczałem tam do szkoły i na judo,a wcześniej podnoszenie ciężarów
"Ważna jest tradycja, dbanie o pewne niezmienne formy wspólnego życia. Coś stałego, do czego się wraca jak do domu. Nie do mieszkania."
Re:
Przed szkołą kolejową, od 1965 roku istniała szkoła budowlana, z dokładnie:bronx wrote:Szkoła powstała w 73 roku i teraz pytanie, co było w tym budynku pomiędzy 45 a 73 rokiem?
Technikum Budowlane dla Pracujących KZB Koszalin, Filia w Szczecinku
Re: ZSZ PKP - budynek , nauczyciele ,historia
Istotne zmiany organizacyjne dla przyszłości klubu nastąpiły w roku 1956. Doszło do fuzji dwóch najbardziej znaczących klubów sportowych miasta - KKS "Kolejarz" i LKS "Sparta-Darzbór". W wyniku połączenia powstał Kolejowy Klub Sportowy "Darzbór". Prezesem został inż. Leśnik Aleksander Komar. Klub otrzymał na własność stadion sportowy oraz budynki po Milicyjnym Klubie Sportowym "Gwardia" nad jez. Trzesiecko.
Czyli do 1956 roku budynek należał do MKS Gwardia, ale co się tam działo?
Czyli do 1956 roku budynek należał do MKS Gwardia, ale co się tam działo?
Re: ZSZ PKP - budynek , nauczyciele ,historia
Aaa, to dlatego chodziłem łowić ryby "na Gwardię". Usiłowałem wytłumaczyć żonie, dlaczego mówię na ten teren Gwardia, ale jakoś nie byłem przekonywujący.
Re: ZSZ PKP - budynek , nauczyciele ,historia
Czy ktos zna historie szkoly kolejowej?
Jakie kierunki profile czy to zawodowka srednia itp. Interesuje mnie wszystko co zwiazane z ta szkola zdjecia itp
Jakie kierunki profile czy to zawodowka srednia itp. Interesuje mnie wszystko co zwiazane z ta szkola zdjecia itp
Re: ZSZ PKP - budynek , nauczyciele ,historia
ZSZ PKP powstała w 1972 roku, początkowo w zabudowaniach po byłym Rejonie Dróg Publicznych w Szczecinku przy ul. 1 Maja.
Pierwszym dyrektorem był Władysław Kania 1972 - 76, po nim był Edward Kamiński i był dyrektorem do końca czyli do 1994 roku.
Szkoła posiadała cztery równoległe klasy w specjalnościach:
- mechanik silników spalinowych
- mechanik urządzeń kolejowych z rozbiciem na urządzenia drogowe i tabor
- operator ruchowo przewozowy kolei
- elektromonter zabezpieczenia ruchu pociągów.
Od 1 września 1978 roku działało również 3 letnie Średnie Studium Zawodowe w systemie wieczorowym, które umożliwiało zdawanie matury. Studium było w kierunkach: ruchu i przewozów kolejowych, mechanicznym, elektrycznym, trakcji elektrycznych.
Na podstawie: Gusowska Agnieszka, Z dziejów Oświaty Szczecineckiej w latach 1945 - 2005, Fakty i wspomnienia, SAPIK, Szczecinek 2009, s. 62 - 65
Pierwszym dyrektorem był Władysław Kania 1972 - 76, po nim był Edward Kamiński i był dyrektorem do końca czyli do 1994 roku.
Szkoła posiadała cztery równoległe klasy w specjalnościach:
- mechanik silników spalinowych
- mechanik urządzeń kolejowych z rozbiciem na urządzenia drogowe i tabor
- operator ruchowo przewozowy kolei
- elektromonter zabezpieczenia ruchu pociągów.
Od 1 września 1978 roku działało również 3 letnie Średnie Studium Zawodowe w systemie wieczorowym, które umożliwiało zdawanie matury. Studium było w kierunkach: ruchu i przewozów kolejowych, mechanicznym, elektrycznym, trakcji elektrycznych.
Na podstawie: Gusowska Agnieszka, Z dziejów Oświaty Szczecineckiej w latach 1945 - 2005, Fakty i wspomnienia, SAPIK, Szczecinek 2009, s. 62 - 65