Tablo kolejowe

Dyskusje na temat najnowszej, powojennej historii Szczecinka.
Post Reply
User avatar
lewy
Posts: 75
Joined: 07 Aug 2008, 12:31
Location: szczecinek

Tablo kolejowe

Post by lewy »

mam w posiadaniu taką tablice czy ktoś wie czy to jeszcze pamiątka z PRLu czy nowsza po 1990?
Zdjęcie-0006.jpg
(762.38 KiB) Downloaded 472 times
Walcz o ziemie Słowian - naszych Braci Pomorzan
andrzejs
Posts: 111
Joined: 05 Nov 2009, 12:26

Re: Tablo kolejowe

Post by andrzejs »

PRL jak w banku. Niewykluczone jednak, że te tablice przeżyły upadek tejże i służyły dłużej...
darba76
Posts: 117
Joined: 07 Dec 2011, 12:35

Re: Tablo kolejowe

Post by darba76 »

andrzejs wrote:PRL jak w banku. Niewykluczone jednak, że te tablice przeżyły upadek tejże i służyły dłużej...
Nie byłbym tego aż taki pewny. Za PRL-u na trasie Szczecinek - Słupsk większym węzłem od Miastka było Słosinko. Dawniej odgałęziała się tam linia w kierunku Człuchowa która obecnie jest nieczynna i nieprzejezdna, a torowisko zostało w większości rozebrane. I to Słosinko wypisywane było częściej na tablicach czy rozkładach jazdy.
andrzejs
Posts: 111
Joined: 05 Nov 2009, 12:26

Re: Tablo kolejowe

Post by andrzejs »

Byłbym.

Jak dziś pamiętam głos zapowiadający przez głośniki na dworcu:

"Pociąg osobowy ze Szczecinka do Słupska przez Miastko Korzybie odjedzie z toru przy peronie pierwszym". Bywałem na tym dworcu w okresie PRL, później może ze dwa, trzy razy. Nie jestem oczywiście pewien czy to był akurat peron pierwszy czy inny.

W majowe wieczory zasypiając przy otwartm oknie przy sprzyjającym kierunku wiatru słyszałem te zapowiedzi nawet w łóżku, przed rokiem 1969...
CEZAR
Posts: 264
Joined: 26 Jan 2008, 22:59
Location: od zawsze stąd

Re: Tablo kolejowe

Post by CEZAR »

Ja z linii Szczecinek-Słupsk przez Korzybie korzystałem przez kilka lat studiując w Słupsku. Czasy PRLu i późniejsze:)
Mario
Posts: 991
Joined: 20 Mar 2005, 21:27
Location: Szczecinek
Contact:

Re: Tablo kolejowe

Post by Mario »

akurat z pierwszego peronu to raczej nie, bo z pierwszego jadą w stronę Piły, do Słupska odjeżdżały i nadal tak jest - z peronu drugiego
łączę się w bulu i dziękuję za obiat
Pozdrawiam
Mario
User avatar
mako
Posts: 81
Joined: 03 Apr 2007, 20:35

Re: Tablo kolejowe

Post by mako »

Widziałem, że już wystawiłeś tą tablicę na sprzedaż na allegro:
http://allegro.pl/tablica-pkp-szczecine ... 34408.html
darba76
Posts: 117
Joined: 07 Dec 2011, 12:35

Re: Tablo kolejowe

Post by darba76 »

andrzejs wrote: Jak dziś pamiętam głos zapowiadający przez głośniki na dworcu:

"Pociąg osobowy ze Szczecinka do Słupska przez Miastko Korzybie odjedzie z toru przy peronie pierwszym".
Widocznie słabo pamiętasz. Spiker zapowiadał: "Pociąg osobowy do Słupska przez Słosinko, Miastko, Korzybie stoi gotowy do odjazdu przy peronie drugim". Jako małolat dziwiłem się gdzie to Słosinko jest, bo nigdzie nie mogłem tego znaleźć na mapie. Dopiero po latach, podczas podróży do Słupska dowiedziałem się że jest tam kolejowy węzeł. Podobnie nie mogłem znaleźć Runowa Pomorskiego, do którego jeszcze nie tak dawno nasze miasto miało mnóstwo połączeń. Kto chciał dojechać do Szczecina musiał wykupić bilet z przesiadką w Runowie, bo nie było bezpośrednich połączeń.
andrzejs
Posts: 111
Joined: 05 Nov 2009, 12:26

Re: Tablo kolejowe

Post by andrzejs »

Rzeczywiście. Pamięć już niestety nie ta co kiedyś. Proszę pokornie o wybaczenie staremu piernikowi - na przyszłość postaram sie trzymać język za zębami i nie wprowadzać niepotrzebnego zamieszania.

Moje dotychczasowe wpisy można traktować jako (mam nadzieję niegroźne) wybryki starczej fantazji.

Póki pamiętam jak to się robi - kłaniam się uniżenie.
User avatar
izywec
Posts: 716
Joined: 03 Apr 2007, 20:36
Location: 78-132 GRZYBOWO k/KOŁOBRZEGU

Re: Tablo kolejowe

Post by izywec »

darba76 wrote:.........Podobnie nie mogłem znaleźć Runowa Pomorskiego, do którego jeszcze nie tak dawno nasze miasto miało mnóstwo połączeń. Kto chciał dojechać do Szczecina musiał wykupić bilet z przesiadką w Runowie, bo nie było bezpośrednich połączeń.
Jak studiowałem /1958 - 64/ to były bezpośrednie - może nie wszystkie. Przesiadało się też chyba w Stargardzie szczecińskim. Jakoś nie pamiętam przesiadek w Runowie.
Izydor Węcławowicz

[Verum].... nuli enim nisi audiituro dicendum est.
Lucii Annaei Senecae
Prawdę....należy mówić tylko temu, kto chce jej słuchać. L. A. Seneka
User avatar
Drahim
Posts: 596
Joined: 12 Mar 2009, 19:46
Location: kiedyś koło Gazowni

Re: Tablo kolejowe

Post by Drahim »

izywec wrote:
darba76 wrote:.........Podobnie nie mogłem znaleźć Runowa Pomorskiego, do którego jeszcze nie tak dawno nasze miasto miało mnóstwo połączeń. Kto chciał dojechać do Szczecina musiał wykupić bilet z przesiadką w Runowie, bo nie było bezpośrednich połączeń.
Jak studiowałem /1958 - 64/ to były bezpośrednie - może nie wszystkie. Przesiadało się też chyba w Stargardzie szczecińskim. Jakoś nie pamiętam przesiadek w Runowie.
Też dużo jeździłem i było bezpośrednie połączenie Chojnice - Szczecin.
User avatar
bronx
Site Admin
Posts: 5469
Joined: 25 Feb 2005, 10:18
Location: Nstn in Pomm.
Contact:

Re: Tablo kolejowe

Post by bronx »

Ba pamiętam jak latał pociąg relacji Szczecin - Olsztyn przez Runowo, Szczecinek, Chojnice.
User avatar
robot humano
Posts: 1047
Joined: 09 Oct 2006, 11:18

Re: Tablo kolejowe

Post by robot humano »

Z ciekawszych pociągów na szczecineckim dworcu można też wymienić pośpiecha "Bory Tucholskie" Kołobrzeg-Warszawa przez Chojnice, Grudziądz, Działdowo. Piękna trasa ale czas podróży niestety wykończył to połączenie.
darba76
Posts: 117
Joined: 07 Dec 2011, 12:35

Re: Tablo kolejowe

Post by darba76 »

Drahim wrote:
izywec wrote:
darba76 wrote:.........Podobnie nie mogłem znaleźć Runowa Pomorskiego, do którego jeszcze nie tak dawno nasze miasto miało mnóstwo połączeń. Kto chciał dojechać do Szczecina musiał wykupić bilet z przesiadką w Runowie, bo nie było bezpośrednich połączeń.
Jak studiowałem /1958 - 64/ to były bezpośrednie - może nie wszystkie. Przesiadało się też chyba w Stargardzie szczecińskim. Jakoś nie pamiętam przesiadek w Runowie.
Też dużo jeździłem i było bezpośrednie połączenie Chojnice - Szczecin.[/quo


OK. Zgodzę się że były połączenia ze Szczecinem, ale przeważnie był to jeden kurs w ciągu dnia na sześć, siedem połączeń do Runowa Pomorskiego.

A wracając do przedmówcy, do ciekawych relacji w Szczecinku, dorzucił bym jedyną międzynarodową :) : Berlin Lichtenberg - Olsztyn. Pociąg kursował bodajże w latach 90-93. Był też pociąg ze Szczecina do Ostrołęki, z Kołobrzegu do Warszawy Wschodniej przez Sierpc, Nasielsk :), z Kołobrzegu do Przemyśla i Kielc, z Kołobrzegu do Tarnowa, z Ustki do Mysłowic.
Do większości tych pociągów w okresie letnim wchodziło się oknami, a miejsce w "kiblu" było dobrym miejscem bo zawsze to było miejsce siedzące. Pamiętam jak między godz 15:45 a 16:30 na stacji w Szczecinku w jednym czasie krzyżowały się pociągi z Chojnic do Runowa, z Runowa do Chojnic, z Kołobrzegu do Poznania, z Poznania do Kołobrzegu, a także przyjeżdżał i kończył swój bieg pociąg ze Słupska. Na dworcu w tym czasie ruch był jak na Centralnym :) Setki osób na peronach, przy kasach, w poczekalni...
Pociąg do Poznania zawsze ciągnął za sobą zielony wagon który był doczepiany w Białogardzie a którym podróżowali Rosjanie :). W okolicach poczty stało wtedy zawsze pełno wojskowych ziłów. Pamiętam z tamtych czasów też gościa który bezpośrednio z syreny bosto :) sprzedawał wyjeżdżającym Rosjanom "suweniry" a najpopularniejszymi z nich były torby-reklamówki z napisem - Marlboro i szklanki z nagimi panienkami :) Ruskie chodziły wtedy jak paniska z tymi reklamówkami po peronie z których dochodziło brzęczenie szklanek. Jak by nie patrzeć do ZSRR wracali z zachodu :) i tam to był zapewne wielki szpan

Dla młodych te wspomnienia są jak science fiction ale tak było
Post Reply