130 LAT KOLEI W SZCZECINKU
Ta na marginesie - ciekawa blogonotka o Kostrzynie nad Odrą, sporo o kolei:
http://rasfufu.salon24.pl/76773,index.html
"Odcinek Berlin -Piła (247 km) był pokonywany kiedyś, z lokomotywami parowymi, w godzinę i 46 minut (średnia prędkość między oboma miastami- 141 km/h). Do dziś nie ma tak szybkiego pociągu w Polsce. Dziś najszybsze połączenie z Berlina do Piły trwa 4 godziny 53 minuty. A pomyśleć że kiedyś była to linia łącząca Elbląg, Gdańsk, Malbork z Berlinem w jakieś 5 godzin."
http://rasfufu.salon24.pl/76773,index.html
"Odcinek Berlin -Piła (247 km) był pokonywany kiedyś, z lokomotywami parowymi, w godzinę i 46 minut (średnia prędkość między oboma miastami- 141 km/h). Do dziś nie ma tak szybkiego pociągu w Polsce. Dziś najszybsze połączenie z Berlina do Piły trwa 4 godziny 53 minuty. A pomyśleć że kiedyś była to linia łącząca Elbląg, Gdańsk, Malbork z Berlinem w jakieś 5 godzin."
- robot humano
- Posts: 1047
- Joined: 09 Oct 2006, 11:18
"Latający Ślązak" wyjazd z Wrocławia o godzinie 7:09 finisz na Dworcu Śląskim w Berlinie o godzinie 9:45. Powrót zapewniał ekspres o godzinie 20:06 do Wrocławia na godzinę 22:46. Dziś EuroCity robi to w 5h 47 min to tak na marginesieStach wrote:Ta na marginesie - ciekawa blogonotka o Kostrzynie nad Odrą, sporo o kolei:
http://rasfufu.salon24.pl/76773,index.html
"Odcinek Berlin -Piła (247 km) był pokonywany kiedyś, z lokomotywami parowymi, w godzinę i 46 minut (średnia prędkość między oboma miastami- 141 km/h). Do dziś nie ma tak szybkiego pociągu w Polsce. Dziś najszybsze połączenie z Berlina do Piły trwa 4 godziny 53 minuty. A pomyśleć że kiedyś była to linia łącząca Elbląg, Gdańsk, Malbork z Berlinem w jakieś 5 godzin."
https://www.facebook.com/neustettiner/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dolny-slask.org.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dolny-slask.org.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Z tym wiaduktem to ciekawa sprawa bo faktycznie nie znam żadnej fotografii która by pokazywała jego dawnej formie.
Tak przy okazji, dostałem kiedyś od kogoś na maila plany kilku budynków gospodarczych budowanych na poczatku XX wieku na terenie dworca Neustettin. Na jednym planie widać rzut z góry z rozrysowana tzw. szopą (ten półokrągły budynek lokomotywowni) widac na tym rzucie że droga przebiegała znacznie bliżej tak jak widoczne przyczółki. Niestety samego wiaduktu plan nie obejmuje.
Plany budynku gospodarczego (warsztatów) na terenie dworca. 1905
Rozbudowa/przebudowa budynku warsztatowego
Zastanawiam się czy budynki widoczne na tych planach jeszcze istnieją.
Tak przy okazji, dostałem kiedyś od kogoś na maila plany kilku budynków gospodarczych budowanych na poczatku XX wieku na terenie dworca Neustettin. Na jednym planie widać rzut z góry z rozrysowana tzw. szopą (ten półokrągły budynek lokomotywowni) widac na tym rzucie że droga przebiegała znacznie bliżej tak jak widoczne przyczółki. Niestety samego wiaduktu plan nie obejmuje.
Plany budynku gospodarczego (warsztatów) na terenie dworca. 1905
Rozbudowa/przebudowa budynku warsztatowego
Zastanawiam się czy budynki widoczne na tych planach jeszcze istnieją.
- Krzysztof II
- Posts: 578
- Joined: 08 Apr 2006, 20:50
- Location: Bromberg
- Contact:
Re: 130 LAT KOLEI W SZCZECINKU
Stacja Czaplinek,rozjazd nr 7, s42 ,r=205 używany do dziś.Najstarsza część szyna łącząca z 1902r firmy AHAV ,KRUPP-1907,DK-1905,BOCHUM-1903,ROMBACH-1912.Prawdopodobnie złożony po wojnie z kawałków.
- Attachments
-
- 338 - Kopia.JPG (40.12 KiB) Viewed 6216 times
-
- 341 - Kopia.JPG (48.11 KiB) Viewed 6270 times
Re:
Wiadukt pamiętam z dzieciństwa, ale nie mam żadnych zdjęć (aparat foto był rzadkością). Położony był dokładnie na istniejących przyczółkach, zbudowany z masywnej kratownicy stalowej która wystawała nad poziom jezdni nie więcej niż 2 metry. Kratownica była w całości nitowana (most bez spawów). Od strony dworca był chodnik dla pieszych zabezpieczony z zewnątrz blachą od dołu i wyżej siatka druciana. Z drugiego boku chodnika była konstrukcja kratownicy i dopiero za nią asfaltowa jezdnia dla pojazdów. Ograniczeniem szerokości jezdni była druga część kratownicy. Most był często malowany farbą koloru stalowego. Przy przejeździe każdego samochodu niemiłosiernie dygotał. Nowy wiadukt wybudowano obok, doprowadzono nowe podjazdy i dopiero wówczas zdemontowano stary. Dlatego w tamtym miejscu mamy szerszą jezdnię.robot humano wrote:Czy znane są wam jakiekolwiek informacje o poprzednim wiadukcie przy dworcu kolejowym - droga na Poznań.
- robot humano
- Posts: 1047
- Joined: 09 Oct 2006, 11:18
Re: 130 LAT KOLEI W SZCZECINKU
"Sammlung von Uebersichtsplänen Wichtiger Abzweigungsstationen der Eisenbahnen Deutschlands". Bearbeitet im Reichs-Eisenbahn-Amt. Vierzehne Auflage. Berlin 1914.
Znalezione w :
http://www.forum.dawnygdansk.pl/viewtopic.php?p=87859" onclick="window.open(this.href);return false;
Znalezione w :
http://www.forum.dawnygdansk.pl/viewtopic.php?p=87859" onclick="window.open(this.href);return false;
- Attachments
-
- schemat_neustettin_1914.jpg (18.31 KiB) Viewed 5761 times
Re: 130 LAT KOLEI W SZCZECINKU
ciekawa aukcja:
http://allegro.pl/prusy-kolej-list-prze ... 90492.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/prusy-kolej-list-prze ... 90492.html" onclick="window.open(this.href);return false;