AKCJA: MŁODZIEŻ OPIEKUJE SIE ZABYTKAMI

helenka
Posts: 2
Joined: 03 Aug 2007, 15:57

AKCJA: MŁODZIEŻ OPIEKUJE SIE ZABYTKAMI

Post by helenka »

Witajcie miłośnicy historii naszego miasta! :) Jestem początkującym nauczycielem historii w szczecineckiej szkole ponadgimnazjalnej. Chciałabym zachęcić naszą młodzież do aktywnego poznawania historii, w związku z tym postanowiłam stworzyć koło historyczne i wziąć udział w projekcie zrealizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej "Ślady Przeszłości". W ramach programu młodzi ludzie podejmują różnego rodzaju działania artystyczne i edukacyjne, skierowane do rówieśników oraz dorosłych współmieszkańców miejscowości i regionu.
Musimy opracować projekt renowacji wybranego zabytku, opracować informacje na jego temat i umieścić je w miejscu publicznym a także przygotować wycieczkę dla innych szkół itd.
Mam w związku z tym do Was pytanie: który z zabytków nadaje sie najlepiej do takiej "adopcji" przez uczniów? Czy macie jakieś propozycje? Proszę o szybki kontakt, ponieważ 30 listopada musimy zgłosić swój udział w programie.
Z góry dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam.
User avatar
bronx
Site Admin
Posts: 5469
Joined: 25 Feb 2005, 10:18
Location: Nstn in Pomm.
Contact:

Post by bronx »

Na wstępie chciałbym pogratulować. Pogratulować tego, że Ci się chce i robisz to wszystko. Brawo.

Myśle, że w takim projekcie dobrze by było wybrać obiekty które są własnością miejską z uwagi na chyba łatwiejsze dogadanie się np. w sprawie zwiedzania takiego obiektu z miastem niż inwestorem prywatnym. Tak mi się wydaje, ale może jest inaczej. W takim przypdaku proponował bym albo wieże św. Mikołaja albo połudiowe skrzydło zamku, w tym drugim przypadku duże pole do popisu było by w temacie renowacja.